Město: | Praha 3 |
Model auta: | 6x480, poslední 2.0 Collection 217/480 1995 a 480Turbo 1994, XC60 II |
Moje čtyřistaosmdesátky
Roku 2001 jsem potřeboval druhé auto do rodiny, změnil jsem práci a žena i já jsme potřebovali dojíždět. Tak jsem se začal rozhlížet, co by se mi líbilo a vzpomněl jsem si, že Volvo kdysi dělalo moc pěkné malé auto - Volvo 480. Tak jsem jedno začal shánět, ale vzhledem k tomu, že se sem nedovážely a vozit z venku se mi nechtělo (i byly dražší), trvalo to déle. Nakonec jsem konečně jednu čtyřistaosmdesátku sehnal - červenou 480ES 1.7i, základní výbava, r.v. 1988. Přezdívka Ďáblík. Moc se mi líbilo v tom jezdit, bylo to něco nezvyklého, s těmi mrkačkami, nízkým posedem. Cítil jsem se jak ve ferrari a do čtyřistaosmdesátky se zamiloval :) Po pár letech začala pěkně reznout, nechal jsme jí vyvařit zadní blatníky a podběhy, nastříkat a pak ji se ztrátou prodal. Poté jsem o ní už neměl další zprávy, nevím, kde skončila, předpokládám, že už nejezdí.
Druhá byla stříbrná z roku 1990, také 1,7ES, ale v bídném stavu a bez dokladů. Sehnal jsem druhý vrak po bouračce s papíry (rok 1988), použil nějaké náhradní díly a nechal servis, ať mi to zprovozní a přihlásí. Říkali jsme jí Sršeň, protože na slabý motor jezdila docela pěkně. Prodal jsem ji klukovi, který ji hned první víkend naboural, když se honil s kamarádem v bmw. Nějak ji dal dohromady a od té doby se pohybuje na inzertních serverech. Poznávací znamení - má nápis volvo vepředu na masce nalevo, tedy na druhé straně, než ostatní, sám jsem to tam lepil.
Pak jsem měl domluvenu koupi další pěkné tmavé stříbrné 1.7ES, že ji postavím na papíry a budu si ji opatrovat, byla ve velice pěkném stavu, bez kousku rzi a vše funkční. Troch jsem smlouval, takže před létem 2002 jsme se nedohodli. Odjeli jsme s rodinou na konci prázdnin do Chorvatska a dopadlo to špatně. Chlápek ji parkoval na dvoře v Libni, takže při povodních 2002 nad ní byly ještě 3 metry vody. Koupil jsme to pak na náhradní díly a rozebral, nechal si pár plastů a plechů a zbytek jel do šrotu.
Třetí jezdící byla 480 2.0S z roku 1994, jezdila moc pěkně, jen trochu žrala, ale o to větší měla výkon. Když jsem se chystal koupit 1995 Collection, tak jsme ji prodal na Slovensko. Tomu borci, co si ji odvezl, se asi po měsíci vysypala převodovka a auto se z toho už nezpamatovalo.
Tak tohle všechno byly auta, koupená v ČR. Pak nastala doba dovozu ze zahraničí. Po Collection (posledních 480 číslovaných kousků vyrobených pro německy trh) jsem se dlouho koukal a snil. Nakonec jsme se rohodl, že si jednu pořídím. Byl jsme se podívat na jednu 1.7Turbo z Drážďan, číslo 130/480. Bylo to sice Turbo, ale už dost jetá a bylo to na ní vidět, takže jsem to nevzal. Později jsem spíš litoval, Turbo verzi jsem nikdy neměl. Pak jsem brouzdal po německých inzertních serverech mobile.de a autoscout24.com a našel další dvě, obě zelené s motorem 2.0 - 360/418 v Ausburgu a 317/480 v Dortmundu. Už nevím, co rozhodlo, ale nakonec jsem jel pro tu 317/480, tam v jednom autě s tátou, zpátkz každý sám, tedy po vlastní ose.
Takže od roku 2007 mám konečně 2.0 Collection 317/480, pár lidí ji zná, byl jsem s ní na pár srazech a výstavách. Sehnal jsem si garáž a tam ji parkoval, v zimě jsme s ní stejně jako předchozí majitel nejezdil.
(pokračování příště...)