Ne každý řidič je se svým autem spokojený. Někomu vadí, že mu neustále drnčí něco ve dveřích, další si myslí, že jeho servis je příliš drahý a daleko, další by ocenil, kdyby se mu neustále nedívali do auta zloději. Mezinárodní společnost J.D. Power, která dává dohromady data pro různé společnosti dělá každý rok průzkum, jak jsou zákazníci spokojeni s tou kterou značkou. Mezi auty letos v Německu vyhrálo Volvo. To zákazníci Chevroletu asi na svá auta pěkně nadávají, stejně jako u Citroënu a Mitsubishi. Škoda je nad průměrem
J.D. Power oslovuje každoročně více než 20 000 zákazníků. Dotazuje se jich na různé věci – jednou z nich je i spokojenost se svou značkou vozu. V tom je několik faktorů. Třeba spokojenost s koupí vozu, jeho cenou, servisem, přístupem značky ke klientovi, samotným autem, jeho vzhledem, technikou… Všechno má nějakou váhu a dodává to body do výsledné tabulky.
Jak jsme jíž řekli, nejspokojenější jsou zákazníci Volva. Za nimi následují majitelé Mercedesů, Mazdy, Mini, Hondy, Audi a Škodovek. Ano, tuzemská značka je v Německu hodně oblíbená a zákazníci si jí nadprůměrně cení. Vždyť tyhle auta předskočila ve spokojenosti i BMW či Toyotu. A třeba takový Volkswagen už je pod průměrem všech značek, stejně jako Seat, Porsche nebo Nissan. Nad průměrem není ani jedna francouzská značka a jediná, která bys e tak dala nazvat je Dacia. Ta je sice z Rumunska, ale vlastní jí Renault.
Naprosto nejvíc nespokojení jsou zákazníci se značkou Chevrolet. A to s drtivým náskokem. Z maximálních 900 bodů získal předposlední Citroën 774 bodů, třetí od konce Mitsubishi o dva body víc, ale Chevrolet je ještě o čtyřicet bodů níž. A to už o něčem vypovídá.
Zdroj : www.tn.cz