Věděli jsme, že existuje skupina mladých úspěšných lidí, které oslovuje značka Volvo, ale nemohli zatím najít model, který by vyhovoval jejich životnímu stylu,“ řekl Fredrik Arp, prezident a CEO Volvo Cars.
Při vývoji projektu C30 automobilka s těmito lidmi spolupracovala a zjišťovala jejich názor na design a technickou stránku ideálního automobilu. Nejčastější charakteristikou bylo obratné auto do města pro rychlý pohyb na schůzky, do restaurací, za zábavou. Vzácně navíc v autě jedou více jak dva lidé.
Sportovní dvoudveřový design C30 se skleněnými zadními dveřmi se inspiroval konceptem SCC, Safety Concept Car. Zajímavé jsou čtyři samostatná sedadla vycházející rovněž z konceptu SCC, jež mohou být rozhodujícím argumentem v segmentu, kde je bitva o zákazníka ostrá jako kajenský pepř. Designový koncept C30 bude představen v Detroitu, aby navnadil veřejnost na zářijové představení sériové verze v Paříži.
Dvoubarevný design má upoutat na muskulární lemy blatníků, zadní část je pak poctou Volvu 480 ES a P1800 ES a stane se jednoznačným identifikačním znakem C30. Stejně jako 480, měla by být cé-třicítka plnohodnotným čtyřsedadlovým vozem, zadní cestující budou mít mnoho prostoru pro nohy a dobrý výhled vpřed. Prostor mezi sedadly navíc poskytuje výhled na již klasickou tenkou středovou konzolu.
Volvo C30, jak již bylo řečeno, bude pravděpodobně obsazováno maximálně dvěma osobami. Vývoj se tedy soustředil na vynikající využití prostoru za předními sedačkami. Zavazadlový prostor za skleněnou zádí je připraven pojmout předměty denní potřeby jako kufřík či tašku s věcmi na cvičení. Nebo také mnohem větší náklad, pokud se jedno nebo obě zadní sedala sklopí a vytvoří ploché dno.
Prvotřídní audio systém je také důležitou součástí kvalitního zážitku z jízdy. Designový koncept C30 má Premium Sound systém vybavený zesilovačem 5×130 W digital ICE Power od Alpine, zvukem Dolby Pro Logic II Surround a deseti reproduktory od fy Dynaudio z Dánska.
Vrcholem nabídky motorů pro 4,24 m dlouhou C30 (jež je tím o 23 cm kratší, ale lehce širší (178 cm) než S40) bude pětiválcový 2,4l přeplňovaný agregát. Jeho 260 koní v 5500 ot. a 350 Nm točivého momentu ve spolupráci se šestistupňovou manuální převodovkou umožňuje zrychlení na 100 km/h za 6 sekund a maximální rychlost je omezena na 250 km/h.
Sportovnímu vzezření napomáhají 19palcová hliníková kola s pneumatikami Pirelli Corsa 225/35 R19. Čtyřpístkové třmeny od Bremba a 330mm ventilované kotouče jsou vpředu i vzadu. Atraktivní design, komfortní a sportovní interiér spolu se slibnými papírovými hodnotami láká ke svezení…
4.1.2006 | Tomáš Němec, tisková zpráva Volvo Cars