Premiéra, původně naplánovaná na letošní IAA do Frankfurtu, se nakonec odehraje až příští rok na jaře v Ženevě. První vozy se k zákazníkům dostanou v létě 2010.
Týden před loňskými Vánocemi dostali příznivci automobilky Volvo krásný dárek – studii nového Volva střední třídy. Sama automobilka jasně řekla, že kdo si chce udělat představu o podobě příštího S60, je na správné adrese. Dnešní foto-premiéra ukazuje sériovou podobu, kterou si se studií můžete srovnat ve fotogalerii pod článkem.
Designových změn proti konceptu je nejvíce na přídi. Ta není u sériového provedení tak sportovně střižená, velmi připomíná modernizované modely C30 a C70. Naopak silueta je původnímu řešení velmi blízká. Sedan s velmi krátkou zádí přišel o poslední náznaky hranatosti, která byla ještě před deseti lety neodmyslitelnou součástí designu Volva. Dokonce ani zadní zavazadelníková partie nemá tvary nakreslené podle pravítka a třetí prostor charakteristický pro sedany v podstatě splývá se střechou a zadním sklem.
Hlavní technickou inovací má být systém rozpoznávání chodců, který bude schopen samočinně automobil zpomalit a zabránit tak zcela nehodám v nízkých rychlostech a následky kolizí s chodci ve vyšších rychlostech alespoň zmírní.
Na začátku dubna 2004 opustil výrobní linku továrny Volvo v belgickém Gentu poslední vůz řady S60 první generace. Od roku 2000 vzniklo přes půl milionu vozů, přesně 578.292. Řada S60 se tak stala nejdéle vyráběným vozem v této továrně. Nejúspěšnějším v historii modelu byl rok 2001, kdy vzniklo 108.906 aut, přes hranici sta tisíc se produkce dostala ještě v roce následujícím, poté postupně klesala až na loňských 25.436 kusů, letos bylo vyrobeno posledních 6.205 exemplářů.
zdroj : www.auto.cz