Volvo v rámci svých továren poprvé využilo solární energii. Instalace 15 000 solárních panelů v automobilovém továrně v Gentu v Belgii představuje další krok směrem ke splnění vize společnosti o celosvětové síti továren, která budou do už roku 2025 neutrální z hlediska klimatu.
Instalace solárních panelů navazuje na oznámení společnosti v loňském roce, že její strojní závod ve Skövde ve Švédsku je prvním zařízením, které je vw výrobní síti Volvo klimaticky neutrální.
"Instalace solárních panelů v Gentu přispívá k širšímu úsilí o minimalizaci environmentální stopy," řekl Javier Varela, vedoucí oddělení výroby a logistiky společnosti Volvo Cars. "V našem dodavatelském řetězci se neustále soustředíme na zlepšení energetické účinnosti s cílem dosáhnout co nejnižšího množství uhlíku v našich továrnách s co největším využitím obnovitelných zdrojů."
Továrna v Gentu také využívá větrné elektrárny k dodávce zhruba 11% spotřeby energie a v roce 2016 zavedla systém vytápění, který snižuje emise uhlíku o 40% a ušetří tak 15 000 tun CO2 ročně. Od roku 2008 dodávka elektřiny pro všechny evropské továrny Volvo Cars pochází z obnovitelných zdrojů.
Volvo také usiluje o větší využití udržitelných materiálů ve svých vozech. Do roku 2025 chce, aby nejméně 25% plastů použitých v každém nově vyprodukovaném automobilu Volvo bylo vyrobeno z recyklovaného materiálu.
Společnost se také zavázala k tomu, že využije méně plastů a již do konce roku 2019 odstraní plasty na jedno použití ze všech svých kanceláří, jídelen a událostí po celém světě. Program každoročně nahrazuje více než 20 milionů jednorázových plastů. Využívání plastových předmětů jako jsou kelímky, či jednorázové talíře a příbory zle efektivně nahradit udržitelnějšími alternativami jako jsou biologicky odbouratelné výrobky z papíru, buničiny nebo dřeva.
Hlavní bod usilí společnosti Volvo Cars o snížení dopadu svého fungování a výrobků na životní prostředí byl vyhlášen v roce 2017, kdy Volvo učinilo svůj nejdůležitější závazek a to ten, že všechny vozy vyrobené po roce 2019 budou elektrifikované (buď plně a nebo částečně). Letos na jaře společnost Volvo potvrdilo tuto strategii , když uvedlo, že jeho cílem je, aby plně elektrické automobily dosáhly do roku 2025 50% svého celosvětového prodeje.