Volvo chce proniknout do luxusního segmentu a oslovit nové zákazníky. Může však současně zůstat pravým Volvem? To jsme se pro vás pokusili zjistit.
Nové generace modelů zavedených automobilek vždy budí velká očekávání a vyvolávají značné naděje u dlouholetých příznivců značky. Současně ale mají za úkol zaujmout nové zákazníky, kteří v ideálním případě pomohou automobilce ukrojit větší kousek prodejního koláče. V době downsizingu, postupného nástupu vyspělých asistentů řízení (určité úrovně autonomity, chcete-li) a záplavy modelů směřujících do dříve nepoznaných segmentů to však ne vždy nese pozitivní ohlas u skalních fanoušků tradičních značek. Mezi takové automobilky Volvo právem patří, jejich vlajková loď s označením S90/V90 však chce oslovit i nové zákazníky a v ideálním případě je přetáhnout od luxusně zaměřené německé konkurence. Podaří se tento odvážný záměr? To s jistotou ukáže až čas. My jsme se po testu benzínové vrcholně vybavené V90 podívali blíže na dobrodružně naladěný naftový kombík V90 Cross Country.