Anglický diletant aneb 480 v Carautu

Anglický diletant aneb 480 v Carautu

26. února 2007
Sekce: 

Carauto 7/2007 se na poslední stránce věnuje modelu Volvo 480 ES. Poměrně záslužná… je první polovina článku. V druhé jsou zcela zásadní rozpory. A ty si rozebereme.

Teze 1: 480 Turbo není o výkonu:

TN: Volvo 480 váží na svých 120 k jen tunu a co jsem měl možnost vyzkoušet, tak Doktorův exemplář 480 Turbo tahá velmi návykově. Prakticky ho nezajímá jestli je pod ním kopec nebo rovina a zátah lze označit za velmi uspokojivý. Ale budiž, to je subjektivní věc.

Teze 2: Současníci 480 byly obří krabice:

TN: Bez námitek

Teze 3: „… jež se dokázaly otočit leda na letišti.“

TN: Tady už se dostáváme do oblasti vysloveného diletantismu. Když chci tvrdit s posměšným úšklebkem takovou věc, tak bych si měl aspoň ověřit základní fakta. Pak by autor (Richard Bremner) zjistil, že jeho ostrovtip naráží na, přiznávám trochu paradoxní, fakt, že Volvo 240 má stopový průměr otáčení jen 9,8 m, Volvo 740 jen 9,9 m, zatímco 480 přes svou titěrnost potřebuje pro otočení prostor plných 10,1 metru, tedy o 30 cm, resp. 20 cm více. Pro informace nemusel chodit daleko, sám jsem je našel na jeho domácí půdě, na www.volvoclub.org.uk.

Teze 4: Podivný detail: zadních skleněné dveře:

TN: Jestlipak Volvo Auto Czech ví, že detail, který Volvo zopakovalo na C30, považuje Carauto za „podivný“ :-)?

Teze 5: Půlka masky je pod nárazníkem proto, že si šéfové mysleli, že by se 480 měla odlišovat:

TN: Šéfové si nemysleli, že by se měl sporťák odlišovat. Designéři si vymysleli auto a teprve v dost pozdní fázi vývoje přišel befehl ze Švédska, že 480 musí mít „volvomasku“. Tak se naštvali a vyřešili to stylem „celá koza, nažranej vlk“ – foukli masku pod nárazník, aby nemuseli měnit design přídě…

Teze 6: 480 má bezrámová okna???

TN: Tady snad není potřeba komentáře. Autorovi doporučuji návštěvu očního specialisty.

P.S. Proč mám potřebu reagovat na (z poloviny) nepovedený článek v nějakém časopise? Zaprvé je o Volvu. A zadruhé: pokud objevím tak zásadní nesrovnalosti u auta, které znám, jak mohu důvěřovat informacím, které mi předkládají o jiných vozech?

P.P.S.: A taky jsem prostě rejpal.

Tomáš Němec

Zpět na výpis článků