Göteborg, centrála společnosti Volvo. V místním technologickém expozičním centru máme nastavené kamery a čekáme na rozhovor…
Díky tomu, že Volvo je partnerem filmu Civilizace, neočekáváme nikoho z marketingu, kdo by na nás vychrlil spoustu propagačních frází. Dnes má před naše kamery přijít muž, který má na starosti všechny ty kroky, kterými švédská automobilka vyvolává údiv nebo přinejmenším zdvižené obočí konkurentů i novinářů.
Třeba jako když na autosalonu v Los Angeles vystavovali a přitom snad jako jediní neměli v expozici jediný automobil. „Jsme společnost, která se přihlásila ke společenské odpovědnosti, jakou by měly mít všechny velké korporace. A tak to podstatné, co jsme chtěli představit, je naše pojetí nadcházejících změn v automotive segmentu. A v tom nehraje automobil klíčovou roli. Jde o lidi.“ Než se stačím zamyslet, jak asi vypadá muž, který má takovou kuráž, přichází: Mårten Levenstam, senior viceprezident pro korporátní strategii ve společnosti Volvo Cars.
Nastávají obrovské změny v konstrukci automobilů, v jejich užívání i ve formách vlastnění. Vy jste jeden z těch, kdo mají vliv na podobu těchto změn. Dá se říci, co se děje a co se stane?
Nejdřív musím říct, že nikdo doopravdy neví, co se stane, jak v automotive, tak ve společnosti vůbec. Je mnoho věcí, které se mění, a mnoho problémů, které musíme řešit, a my jsme prostě jedněmi z těch, kdo vstupují do děje.
Jaké konkrétní změny nastávají?
Nástup elektřiny, která má veliký vliv na životní prostředí. Pak tu je veliká vlna technologických změn, jako jsou například automatická samořiditelná auta. Mění se způsob, jak auto vlastnit, přichází sdílení aut. Mění se samotný způsob veřejné dopravy.
Více na: https://volvocars.evolvolution.cz/civilizace-v-pohybu-casu/