Tento projekt byl automobilkou Volvo představen poprvé na začátku září 1950 a posléze se na něm začalo i pracovat.
Pracoval na něm jako na svém prvním Volvo projektu slavný Jan Wilsgaard, který se nechal v případě tohoto vozu inspirovat americkými vozy. Jméno Philip bylo, tak jako u mnoha ostatních experimentálních projektů, nalezeno ve Švédském kalendáři. Dva jiné prototypy automobilky Volvo nesly pracovní jména Elizabeth I. a Elizabeth II., takže se přihodilo to že švédský tisk spekuloval o spojitosti jména projektu s partnerem jejího veličenstva britské královny Elizabeth, princem Filipem. Vůz, který měl vzejít z tohoto projektu byl nejdelší Volvo své doby a označován byl jako nástupce PV60. Měl to být drahý model vybavený motorem s osmi válci V8, automatickou převodovkou a bohatou luxusní výbavou.
Rozvor kol vozidla byl 290cm a délka 500cm. Uvažovaný motor V8 označovaný B8B byl nově konstruovaný a naprosto odlišný od motoru B4B, který byl v té době používaný. Obsah tohoto motoru je 3559cm a odhadovaný výkon 120 koňských sil při 4300 otáčkách za minutu. Automatická převodovka byla zkonstruována ve spolupráci s Dane. Firmou, která již před tím spolupracovala na vývoji převodovek s firmou Chrysler.
V květnu 1953 bylo po dokončení jednoho vozu prokázáno, že je rychlý a pohodlný, ale také moc velký a drahý pro sériovou výrobu. Proto se tento vůz nedostal do sériové výroby. Jediný dokončený prototyp byl odeslán do dceřiné společnosti Volvo v Eskiltunu, kde byl dlouhá léta používán jako VIP automobil.
Motor B8B byl po modifikaci použit v nákladních vozech a jako pohonná jednotka do lodí. Po další modifikaci byl tento V8 motor použit s obsahem 2,5 litru pro projekt ´´Viktor´´.
Jaroslav Osten, upravil: Jan Dvořák