Shrnutí Jarního srazu 2024: Akce plná akce...

Shrnutí Jarního srazu 2024: Akce plná akce, zase 1800 a ráčna, kde byste ji nečekali

01. července 2024

Po loňském úspěchu S60 se směrově obráceným řízením se AV Díly rozhodly nám dovézt ještě šílenější kousek, a snažili se nejen oni. Na Kletečné letos rozhodně nebylo o zábavu nouze.  

Letošní Jarní sraz VolvoKlubu ČR sliboval ještě větší porci zábavy, oproti loňskému setkání, a svému závazku nepochybně beze zbytků dostál. Akce se takto podařila díky obrovskému úsilí, a to jak na straně VolvoKlubu ČR, tak i hlavního partnera AV Dílů.  

První účastníci se začali sjíždět do areálu RS Kletečná již v pátek, kdy sice ještě neprobíhal oficiální program, nicméně se všichni vesele bavili u vstupu až do pozdních hodin. Potěšili nás účastí i nováčci, kteří se přijeli na VolvoKlub podívat poprvé a pobavit se s námi. Meteorology avizovaná apokalypsa se naštěstí nekonala, proběhl pouze lehký deštík. Pozvolna si pak každý účastník našel cestu do svého bungalovu, chatky, pokoje, obytňáku nebo třeba pohřebáku.  

Přes noc se to nebe ale přeci jen tak trochu vylilo. Majitelé vozů pod pyžámky společně s těmi, kteří to “až tak nehrotí” si tak mohli v klidu vychutnat snídani. Zatímco několik fanatických mývalů už tahalo utěrky a detailery, aby se jim to, teď už bordelem uplně strakaté, losí neštěstí, stihlo před spanilkou lesknout. Té předcházela ještě tradiční instruktáž, následovaná přípravami na výjezd z areálu. 

Spanilá jízda nabídla jako již tradičně projížďku nádherným okolím Kletečné, zdravení se s nadšenými lidmi, kteří se přišli na průjezd kolony VolvoKlubu podívat, i dva skvělé fotografy. Ti si tentokrát polepšili a nemuseli se tísnit ve střešních oknech, jelikož se vezli ve staré a novější kabrio C70. Novinkou ovšem bylo focení dronem na přehradě, ze kterého vzešly opravdu nádherné fotky, které se rozhodně neokoukají. I přes počáteční obavy se počasí během srazu velice podařilo a i fotky z fotoaparátů tak vyšly krásné.  

Po návratu do areálu už se na nás chystal další zábavní program, letos rozšířený o téměř 30 metrů dlouhou autodráhu, a také dráhu s RC autíčky, kde bylo možno řídit i pro klub speciálně vyrobené autíčko Volvo 240T “Nordica”. Obě atrakce přilákaly jak dospělé, tak i mladší účastníky srazu. Na dráze s RC autíčky bylo možno si po několika tréninkových kolech zazávodit. Ze 4 autíček se zdál jako suverénně nejšťastnější volba kamion Volvo, kterému byl poměrně brzy zabaven návěs z důvodu využívání nefér ještěrčí taktiky, kdy ho zahodil před, nebo rovnou na, ostatní autíčka, a získal tak nad nimi výhodu. Nutno ovšem podotknout, že poté vyhrával i bez něj. Autíčka končila v kuželech, plotě, na krovkách i jedno na druhém, ale především si to všichni užili.  

V neposlední řadě samozřejmě musíme zmínit hlavní trhák hlavního srazu roku, a to byly jako vždy soutěže s AV díly. Tentokrát ale svoje vynálezy oproti loňsku citelně okořenili. Místo slalomu na tříkolce nás letos poctili driftovacími motokárami, snad protože tyto měly šlapky součástí konstrukce, a tak se je účastníkům letos nepodařilo poztrácet ani zničit. Což se ovšem už nedá říci o krásné tmavě zelené XC90 s ráčnou místo volantu, která zahájila svoji účast vcelku a končila předčasně někde uprostřed programu značně odlehčená a nepojízdná. Louka, kde se odehrával slalom mezi tyčemi s tímto speciálně upraveným vozem, byla letos dokonce předem posekaná a nečekalo se, až ji posekají účastníci soutěže zapůjčeným vrakem, jako tomu bylo loni. Další změny se odehrály v náročnosti soutěže, zatímco loni se počítal čas od rozjetí, letos soutěžící vyfasoval ráčnu a musel sprintovat k autu a nasadit ji, aby vůbec mohl vyrazit. 

Zatímco na motokárách bylo užití ochranné přilby povinné, na louku k autu už si ji donesl jen Petr Marek. Ten přispěchal se slovy, že jestli si chce ten sadistický vynález ještě vyzkoušet, má se k němu prý dostavit co nejdříve, protože auto to má za pár. Ať už to slyšel kdekoliv, rozhodně se nemýlil, protože po této jízdě bylo již auto odstaveno z důvodu utrženého ramene. V tuto chvíli mu již chyběla mimo jiné kapota a jeden přední světlomet, po poslední projížďce po louce pak vypadl i ten druhý.  

Zábavní program pokračoval až do 6 hodin včetně atrakcí primárně určených pro děti. Na stanovišti malování na obličej bylo ovšem možné zahlédnout i dospělé volvisty, umělkyně si totiž poradí se vším. Kdo už měl po celém dni vybité baterky, mohl si sednout s přáteli k dobrému jídlu a pití, na které je v tomto již osvědčeném areálu vždy spoleh. 

Po ukončení všech soutěží následovalo vyhlášení a rozdání diplomů a cen, které by se dalo již tradičně považovat za zábavní program samo o sobě. Anketu nejhezčí auto srazu v kategorii RWD + 480 vyhrál po poznámce z davu, že bychom ho měli přejmenovat na Gotta, zcela nečekaně opět Jirka Pala se svou 1800. Přivezl alespoň jinou než loni. Kategorii FWD + AWD pak i přes slušnou konkurenci ovládla červená slovenská 850R. 

Za urvání ramene na XC90 nakonec dostali diplom dohromady Petr Marek a Standa, aby se nehádali, kdo tu zkázu vlastně dokonal.  

Všechny fotografie z tohoto srazu od oficiálních fotografů akce naleznete jako vždy na klubové Zoneramě

Někteří se vydali vstříc domovu ještě v sobotu, jiní se vesele bavili do noci se svými přáteli a odjížděli až v sobotu. Všichni ale máme na co vzpomínat, a na co se těšit.  

Již 13.-15.9. na Podzimním srazu na Želivce převezme štafetu lehce sadistických soutěží Chase a jeho velmi populární dezorienťák. Pardon, poloorientační závod okolím s luštěním zapeklitých hádanek, více či méně plných chytáků. A na to se samozřejmě strašně těšíme, protože to bude stát za to.  

 

Zpět na výpis článků