Když jsem si na svoji cestu k moři vybíral auto, hledal jsem takové, které by bylo nejen komfortní a bezpečné, ale také pohodové pro malé dítě. Náš původní itinerář ryze pánské, bratrské výpravy za zkoumáním zadarské oblasti totiž nečekaně pozměnil osu a my si nakonec na zadním sedadle s sebou vezli i bráchovu sedmiletou dceru Karolínku. A protože ta delší výpravy zrovna dobře nezvlád...
V rámci nárazových zkoušek už automobily Volvo narážely do lecčeho. Do pevných i deformovatelných překážek, do sloupů, jiných automobilů, nákladních aut i figurín představující chodce. Snad jediné, co ve výčtu laboratorně prováděných karambolů chybělo, byla srážka s cyklistou. Tedy až do teď…
Göteborg, centrála společnosti Volvo. V místním technologickém expozičním centru máme nastavené kamery a čekáme na rozhovor…
Díky tomu, že Volvo je partnerem filmu Civilizace, neočekáváme nikoho z marketingu, kdo by na nás vychrlil spoustu propagačních frází. Dnes má před naše kamery přijít muž, který má na starosti všechny ty kroky, kterými švédská automobilka vyvolává údiv nebo přinejmenší...
Rychlost vývoje nových asistenčních systémů je neuvěřitelná. Nejlepším důkazem je zřejmě nejpropracovanější systém sledování pozornosti řidiče, který chystá Volvo pro příští generaci nových modelů. Prototypy jsou na světě a seznámit se s nimi mohli již první novináři. Cílem je zásadně omezit dopravní nehody s fatálními následky.
Stačilo zahlédnout siluetu. V teplém květnovém odpoledni. Pokropenou drobnými pohyblivými stíny listů. Ten tvar – ačkoli se navenek obvykle citově neprojevuji – ze mě vyrazil výkřik překvapení, radosti a ještě něčeho nepopsatelného: „Ty jo, to snad není…! To je…!“
Samostatná značka pod křídly Volva již spouští produkci desítek prototypů svého hybridu Polestar 1. Některé exempláře přitom čeká rychlý zánik.
Polestar začíná další etapu vývoje své prvotiny, hybridního kupé s jednoduchým označením 1. Ještě před startem sériové produkce však musí švédská značka vyrobit řadu prototypů, jejichž osudem budou nárazové testy, zátěžové zkoušky extrémního poč...
Britský výrobce lehoučkých sporťáků má dnes stejného majitele jako švédské Volvo. Už se chystá spolupráce mezi oběma značkami!
Lotus se sice proslavil sporťáky lehké konstrukce se skvělými jízdními vlastnostmi, podobně jako další takoví výrobci se však do budoucna nevyhne SUV. Jeden takový model už připravuje, přičemž kvůli omezeným zdrojům na něm nebude pracovat sám. Při jeho vývoji využije...
Britská společnost Cap HPI odhaduje, že zbrusu nové Volvo V60 si bude na trhu ojetin udržovat hodnotu lépe než konkurence od BMW, Audi či Mercedesu. Obdobně jsou na to přitom i další nové modely švédské značky.
Výzkum společnosti Cap HPI, která se v Británii zaměřuje na kontrolu a průzkum trhu automobilů, tvrdí, že pokud hledíte po novém kombíku střední třídy, ale bojíte se přílišné ztráty h...